Δευτέρα 21 Δεκεμβρίου 2009

Ένσταση

Θα ήθελα να υποβάλω την ενστασή μου, ως προς κάποιες λειτουργίες ή διεργασίες του ΙΚΑ του δήμου μας. Λόγο προσφάτων ιατρικών αναγκών είχα προσέλθει στα ιατρεία του ΙΚΑ Μοσχάτου.Ο ιατρός-ουρολόγος διέγνωσε περίπτωση κιρσοκύλης που καθηστούσε οτι θα έπρεπε να προσέλθω σε κάποιο νοσοκομείο για να εγχειριστώ, καθώς και την επισκεψή μου σε ένα συγκεκριμένο ιδιοτικό ιατρικό κέντρο για καποια εξέταση(triplex όσχεου). Επισκεπτόμενος τον Ε.Ε.Σ. Ιατρος χειρούργος επιβεβαίωσε την διάγνωση του ιατρού του ΙΚΑ Μοσχάτου και συνέταξε εξετάσεις απαραίτητες για να πραγματοποιηθεί η απαραίτητη για την υγεία μου. Οι εξετάσεις έπρεπε να συνταξογραφηθούν απο το ιατρό του ΙΚΑ και ετσι έπραξα επισκεπτώμενος εκ νέο τον ουρολόγο του ΙΚΑ Μοσχάτου. Ο ιατρός απο το ΙΚΑ Μοσχάτου έκρινε οτι η εξέταση που μου συνέστησε ο ιατρός του νοσοκομείου δεν ήταν σύγχρονη και επέμενε να κάνω την εξέταση -triplex οσχεου- και όχι το υπερηχογράφημα που είχε ζητήσει ο χειρούργος . Πέραν αυτής της παρέμβασης του ιατρού του ΙΚΑ Μοσχάτου κατέγραψε και συνέστησε συγκεκριμένη κλινική (Βιοιατρική Καλιθέας).Κάλεσα λοιπόν στο τηλέφωνο που μου δώθηκε απο τον ιατρό του ΙΚΑ Μοσχάτου και με πληροφόρησε ο υπάλληλος ότι για τις συγκεκριμένες εξετάσεις που ήταν απαραίτητες για να γινει η εγχείρηση δεν γινόταν κάλυψη απο το ΙΚΑ καθώς δεν υπάρχει σύμβαση έργου για αυτές. Όντος μετα απο αρκετά τηλέφωνα σε δίαφορα αλλα εξεταστικά κέντρα συμβεβλημένα με ταμεία του ΙΚΑ επιβεβαιώθηκε οτι οι συγκεκριμένες εξετάσεις δεν είναι με σύμβαση έργου με το ΙΚΑ. Εκ νέου χρειάστηκε να επισκευθώ το ιατρό του ΙΚΑ για να με διαβεβαιώσει οτι θα κάνω τις εξετάσεις θα περάσω μετα απο το ταμείο του ΙΚΑ και θα ισπράξω τα χρήματα τα οποία κατέβαλα για τις εξετάσεις.Να σημειωθεί ότι η μια εκ των δύο εξετάσεων μπορούσε να πραγματοποιηθεί σε κλινική του ίκα αλλα καταλαβαίνετε οτι το ραντεβού εκεί ηταν για 2 μήνες μετά.Κάλεσα λοιπόν εκ νέου στο εξεταστικό κέντρο που μου υπέδειξε ο ιατρός του ΙΚΑ Μοσχάτου και ενημερώθηκε οτι οι εξετάσεις αυτες κοστίζουν 120 και 50 euro, μετά απο μερικά τηλέφωνα σε άλλα ιατρία και εξεταστικά κέντρα κατάφερα να βρώ χωρίς δυσκολία τις ίδιες εξετάσεις με κόστος 75 και 30 euro αντιστοίχα. Μπορείτε απο μόνοι σας πλαίον να κάνετε τους συνιρμούς σας πάνω στο θέμα δεν θα ήθελα να επεκταθώ περί βρώμικων ιατρών στην ελληνική πραγματικότητα είναι κάτι γνώριμο στις μερες μας.Δεν θα μπώ αντίστοιχα και με την παραπάνω σημείωση και σε λεπτομέριες της εγχειρίσεως καθώς θα πάω στην επόμενη μέρα εγχειρισμένος πλαίον προσκομείζω τα χαρτία στο γραφείο του ΙΚΑ Μοσχάτου με τις αποδείξεις του ΙΚΑ και των εξεταστικών κέντρων για τις εξετάσεις τις οποιές πλήρωσα πριν εγχειριστώ, όπου η γραμματέας μου ζήτησε να περιμένω τις 10 προκαθωρισμενες μέρες για να περάσει απο επιτροπή το αιίτημά μου να πάρω πίσω τα χρήματα όπως μου είχε πεί ο ιατρος του ΙΚΑ.Δέκα ημερες μετά η επιτροπή έχει αποφανθεί ότι η μία εξέταση των 30 euro δεν καλύπτεται καθόλου (δεκτό γιατί θα μπορουσε να γίνει σε ιατρείο του ΙΚΑ), φανταστείτε να την είχα κάνει στο εξεταστικό κέντρο που μου επέδειξε ο ιατρός του ΙΚΑ Μοσχάτου και η εξέταση των 75 euro καλείπτεται απο το ταμείο του ΙΚΑ κατα 35% του ποσού, αντιστοιχα φανταστείτε να είχα κανει την εξέταση στο εξεταστικό κέντρο που επέδειξε ο ιατρός του ΙΚΑ Μοσχάτου.Με τα προαναφερθέντα γενόνται ερωτήματα, πόσοι άλλοι πολίτες αντίστοιχα προτρέπονται απο τον συγκεκριμένο ιατρό ή και από άλλους ιατρούς του ΙΚΑ Μοσχάτου (απο αυτό είχα την εμπειρία μου εγώ και δεν μπορώ να μιλήσω για άλλα) για εξετάσεις σε συγκεκριμένα κέντρα και τι κόστη δημιουργεί αυτό και στις τσέπες των ασθενών και στο ταμείο του ΙΚΑ. Καθώς είναι σωστό να αναρωτηθούμε αν είχα κάνει τις εξετάσεις στο κέντρο που μου υπέδειξε ο ιατρός του ΙΚΑ Μοσχάοτου θα είχε εγκριθεί η κάληχη όλου του ποσού απο το ταμείο του ΙΚΑ?Αυτό θα γεννούσε νέα ερωτήματα και θέλω να ολοκληρώσω και να παραθέσω του λόγους της ανωνυμίας των ιατρών καθώς και την δικία μου, ο λόγος είναι οτι η συγκεκριμένη εμπειρία θα αποσταλεί σε διοικητικούς οργανισμούς του υπουργείου υγείας καθώς και θα δημοσιευθεί σε ιστοσελίδα στο διαδίκτυο και σε εφημερίδα του διαδικτύου.